søndag 19. juni 2011

Den elektriske grevlingen

Det bosatte seg en grevling i uthuset for noen år siden. Jeg var særs misfornøyd med samboerskapet og gjorde ymse forsøk på å avslutte det. Hva som gjorde susen, vet jeg ikke, men den forsvant. Kanskje var det, det stadige bråket av plentraktoren som forstyrret.

Så - forleden dag, da jeg gikk ned i hagen hjemme, var det gravd et dypt hull like ved grunnmuren. En halv meter i diameter og omlag en meter dypt. Tankene gikk straks tilbake til grevlingen. Jeg fylte nokså ampert igjen hullet.

Et par uker senere skjer det samme. Denne gangen i mitt nyplantede blomsterbed. Et større hull og enda dypere. Jeg fyller atter igjen hullet. Kontakter Vellaget og ber dem organisere utsetting av felle. Deretter informeres alle og enhver via Facebook og ymse muntlige fora. Frustrasjonen er stor. Det er også frykten for å møte utysket.

Etter noen dager ringer telefonen. Det er elektrikeren. Han leter (som avtalt) etter hovedkabelen inn til huset og lurer på hvorfor jeg fyller igjen hullene han graver opp.

:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar