søndag 15. mai 2011

Syykt fine sko

Oi – er det en gjest som har glemt igjen skoene sine? Men i all verden - de var da veldig spesielle da. Må vær samme dama som la igjen den flotte hatten.






Jeg sjekker med til Tine i T-town. Hun har greie på gamle ting.
Tine = http://tinesshop.blogspot.com/
og T-town = Trondheim. Jeg har russ i huset, så vokabularet er for tiden “syyykt” avvikende fra normalen.


Tine kan fortelle at skoene er viktorianske, slik motesko var rundt 1900. De kommer fra Amerika. Jeg kan ikke dy meg for å prøve dem. De sitter som et skudd, men en tomboy som meg bør vel holde seg til tekniske duppeditter og snøfresen sin og langt unna slike jålete saker.

Jeg begynner å se tegninga av hvem som romsterer på Strømnes . Oldemor Ane Bergitte døde flere år før Strømnes ble bygd. Hun døde ung av tuberkulose. Jentene hennes var bare 4 og 8 år gamle den gang. Som mødre flest er hun vel bekymret for familien sin og passer på den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar