mandag 4. mars 2013

Brannslangen måtte fram

Først en halv meter snø, så varmegrader. Da snøfresen skulle brukes i går kveld, fikk jeg en fortvilt jobb. Snøen var altfor bløt og tung. Slapset klabbet seg fast inne i fresen. Jeg stappet og stuket og ble rødere og rødere i toppen.

Nei, her måtte sterkere lut til. Brannslangen, tenkte jeg. Den må kunne brukes til å "tømme" fresen. Inn på kjøkkenet det bar for å rulle den ut. Men nei, så enkelt var det ikke. Først fikk jeg ikke snarkoblinga til å virke. Så fikk jeg ikke åpnet for vannet. Da jeg til slutt fant ut av det, kom det bare en pinglestråle ut og det tok jo aaltfor lang tid å fjerne alt slapset  i fresen med vann.

Slukøret kjørte jeg fresen tilbake i uthuset og håper nå på noen dagers varmegrader.

Hva jeg lærte? Test brannslukningsutstyr FØR det brenner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar